Сьогодні: четвер, 30 березня 2017  
ПошукПошук:

ОпитуванняОпитування

Чи схвалюєте Ви Мирний план Президента України?

Так (0%)


Ні (0%)


Є зауваження (0%)


Проголосувало: 0
Посилання
Офіційне Інтернет-представництво Президента України
Веб-портал органiв виконавчої влади України
Луганська обласна державна адміністрація

Попаснянська РДАДіяльність РДАСоціальна сфера
Пенсійне забезпечення

Лист Мінстерства соціальної політики від 20.01.2017 "Про перерахунок пенсій"

Міністерство соціальної політики разом із Міністрерством внутрішніх справ та Міністерством фінансів на виконання доручення Секретаріату Кабінету Міністрів України від 03.01.2017 № 49421/1/1-16 роглянуло звернення Луганської обласної військово-цивільної адміністрації щодо перерахунку пенсій колишнім працівникам органів внутрішніх справ.

Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб із числа учасників антитерористичної операції.

Верховна Рада України постановляє:

 I. Внести зміни до таких законів України:

 1. У статті 30 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (Відомості Верховної Ради України, 1992 р., № 29, ст. 399; 1994 р., № 24, ст. 178; 2006 р., № 37, ст. 318; 2012 р., № 12-13, ст. 82):

Зміни в пенсійній виплаті, якщо змінився статус пенсіонера.

Факт працевлаштування чи звільнення з роботи пенсіонера впливає на розмір його пенсії, а в окремих випадках виплата пенсії взагалі припиняється, якщо пенсіонер працевлаштувався.

Під час приймання документів для призначення пенсії пенсіонерові видається пам’ятка, в якій, зокрема, роз’яснено, як факт працевлаштування (звільнення з роботи) може впливати на виплату пенсії чи її розмір. Крім того, в заяві про призначення пенсії заявник своїм підписом засвідчує, що йому відомо, що прийняття на роботу, звільнення з неї може вплинути на його пенсійне забезпечення і він зобов’язується своєчасно про це повідомити органи, що призначають та виплачують пенсію.

Виплата пенсії працюючим пенсіонерам не проводиться в таких випадках:

- так, п.7 розділу ХМ Закону  України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» передбачено, що достроково призначена пенсія за віком з урахуванням Закону України «Про зайнятість населення» (за скороченням чисельності) та ст..21 Закону України «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку в Україні» в період до досягнення пенсійного віку, встановленого ст..26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», працюючим пенсіонерам не виплачується;

- право на одержання пенсії в період роботи не мають жінки, які народилися після 1 жовтня 1956 р. та скористалися правом дострокового виходу на пенсію за досягнення 55-річного віку зі зменшенням її розміру відповідно до п.7-2 Прикінцевих положень Закону, якщо до досягнення пенсійного віку, встановленого ст..26 Закону вони працевлаштуються і будуть працювати.

Тобто, якщо після призначення пенсії і до досягнення пенсійного віку ці пенсіонери працевлаштуються, виплату пенсії буде припинено, а в разі звільнення – поновлено.

- Також є обмеження у виплаті пенсій за вислугу років. Так у разі одержання пенсії за вислугу років заборонено працювати саме за спеціальністю, яка дає право на призначення такої пенсії.

- Також не виплачуються соціальні пенсії працюючим пенсіонерам (крім соціальних пенсій інвалідам з дитинства).

Якщо особа працевлаштувалася змінюється і розмір нарахованої пенсії. Отже, частиною 3 ст.42 Закону передбачено, що перерахунок пенсії, обчисленої з урахуванням ст..28 цього Закону (мінімальний розмір пенсії на рівні прожиткового мінімуму для осіб, що втратили працездатність, та доплата за понаднормовий стаж від такого прожиткового мінімуму) перераховується в разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, лише непрацюючим пенсіонерам, а працюючим – лише після звільнення з роботи або припинення діяльності, пов’язаної з одержанням доходу. Пенсія перераховується з урахуванням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом й установленого на дату звільнення з роботи або припинення такої діяльності.

Згідно з ч.2 ст.33 Закону, непрацюючі інваліди ІІ та ІІІ групи за їхнім вибором мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до ст..27 і 28 Закону, за наявності відповідного страхового стажу.

За статтею 47 Закону у разі працевлаштування такої особи (крім випадків, коли вона досягла пенсійного віку, передбаченого ст..26 цього Закону) в період роботи пенсія по інвалідності виплачується в розмірі, передбаченому ч.1 ст.33 цього Закону (інвалідам ІІ групи – 90% пенсії за віком, ІІІ групи – 50%).

Факт працевлаштування також впливає на виплату надбавок до пенсії. Це стосується надбавки на утриманців, яка призначається, зокрема, відповідно до п. «а» ст..21,33 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до пенсії за віком чи пенсії по інвалідності непрацюючим пенсіонерам, які мають на своєму утриманні непрацездатних членів сім’ї.

Розмір такої надбавки на кожного утриманця встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 16.07.2008 р. № 654 в розмірі 150 грн.

Що стосується індексації пенсії працюючому пенсіонерові, то Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 р. № 1078 (зі змінами), передбачено, що працюючим пенсіонерам насамперед індексується заробітна плата. Індексація пенсії проводиться після індексації заробітної плати на підставі виданої підприємством, установою або організацією, де працює пенсіонер довідки, в якій зазначається розмір його оплати праці, проіндексована її сума і сума індексації..

У всіх випадках загальний дохід працюючого пенсіонера (заробітна плата і пенсія), який підлягає індексації, не має перевищувати прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи.

Якщо пенсіонер за документами в пенсійній справі є непрацюючим, то в разі набуття ним права провадиться відповідна індексація пенсії.

Отже, пенсіонери мають знати, що в разі працевлаштування (звільнення з роботи), тобто зміни їхнього статусу (працюючий чи непрацюючий), слід звернутися до органів Пенсійного фонду України за місцем одержання пенсії.

І ще слід пам’ятати, що за ст..50 Закону суми пенсій, виплачені надміру внаслідок зловживання з боку пенсіонера або подання страхувальником недостовірних даних, можуть бути повернуті пенсіонером добровільно або стягнуті на підставі рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку. 

 

Заступник начальника управління  О.О.Дубіна

Забезпечення виплати пенсій – основна задача Пенсійного фонду. А оскільки 95% надходжень складають внески, то основним джерелом збільшення прибутків Пенсійного фонду можна вважати зростання розміру заробітної плати. Але важливим аспектом діяльності управління є робота по погашенню заборгованості. Проблема стягнення заборгованості по сплаті внесків до бюджету Пенсійного фонду – це не тільки недоотримання бюджетом фонду коштів для виплати пенсій, а ще й втрачений працюючими особами страховий стаж.

Станом на 01.02.2012р. борги по страховим  внескам мають 91 суб’єктів господарювання, 13 – юридичних осіб, 78 – фізичні особи.

Борг  згідно ЗУ № 1058 станом на 01.02.2012р. складає 637,7 тис. грн. в т.ч. 532,7 тис. грн. недоїмка по страховим внескам, яка складає 83,5% від загального боргу.

 

       144,3 тис. грн. або 22,6%  - це борг Попаснянського ЖКО, по якому ініційована справа про банкрутство.

-         3,0 тис. грн. або 0,4% – це  безнадійний борг підприємств у яких нема активів.

-         490,4 тис. грн.  або 76,9 % – це борг економічно активних  підприємств, в відношенні яких органами Пенсійного фонду застосовані всі заходи, передбачені чинним законодавством

 

 

Найбільші боржники з дієвим статусом боргу:

 

-         ВАТ “Червоне привілля ” – 289,8 тис.грн., або 59,0%

 

-         КП “Попасняньська станція птахівництва та інкубації” – 38,9 тис. грн., або 7,9%

 

-         Нижнянське сільпо – 30,3 тис.грн., або 6,1% ;

 

Борги до 1 тис.грн. мають 42 субєктів господарювання, з них юридичних осіб – 4 (борг – 2117,73грн.), фізичних осіб – 38 (борг – 19723,01 грн.).

 

Станом на 01.02.2012р. борги по єдиному соціальному внеску мають 12 суб’єктів господарювання.

Борг  згідно ЗУ № 2464 станом на 01.02.2012р. складає 1182,7 тис. грн. (недоїмка по ЄСВ – 1142,4 тис.грн.).

743,3 тис.грн. або 62,8%  – це борг економічно активних  підприємств, в відношенні яких органами Пенсійного фонду застосовані всі заходи, передбачені чинним законодавством

 

 

 

 

Найбільші боржники з дієвим статусом боргу:

 

-         ВАТ “Червоне привілля ” – 226,7 тис.грн., або 30,4%;

 

-         ПКП “Місто” – 279,8 тис. грн., або 37,6% ;

 

-         ТОВ “ПСЗ” – 183,4 тис.грн., або 24,6%;

 

-   Філія Лисичанський райавтодор – 36,4 тис.грн., або 4,8%

 

439,3 тис. грн. або 59,1%  - це борг Попаснянського ЖКО, по якому ініційована справа про банкрутство.

Борги до 1 тис.грн. мають 9 субєктів господарювання, з них юридичних осіб – 5 (борг – 353,47грн.), фізичних осіб – 4 (борг – 1600,64 грн.).

 

Управління Пенсійного фонду постійно проводить роботу з боржниками. З метою виявлення фінансових ресурсів для погашення заборгованості проводяться перевірки економічно активних підприємств-боржників.

Протягом 2011 року проведено 15 засідань комісії з питань погашення боргів, у тому числі 3 комісії при управлінні ПФУ.  Заслухано 32 керівника підприємств – боржників.


УВАЖАЕМЫЕ ПЕНСИОНЕРЫ! 

 

 

Своевременность и полнота выплаты Вашей пенсии в полной мере зависит от поступлений и рационального использования средств Пенсионного фонда . От этого также зависит и возможность регулярных повышений размеров пенсий и денежной помощи.

          По итогам 9 месяцев 2011 года в Попаснянском районе услугами 5 банковских учреждений пользуется 3618 пенсионеров, что составляет 26 процентов от общего их количества. Количество получателей пенсий через учреждения банков выросло на 250 человек. Безусловно, Фонд заинтересован в том, чтобы привлекать как можно больше пенсионеров открывать текущие счета в банках для получения пенсий. С одной стороны, это помогает сэкономить пенсионные средства – благодаря тому, что банки осуществляют операции по открытию счетов пенсионеров, зачислению и выплате пенсий бесплатно. С другой стороны, это выгодно самим пенсионерам: они, кроме того, что могут получать проценты по остаткам на текучих счетах, еще и не имеют лишних хлопот. Забрать деньги с банковского счета можно в любое удобное время, а по желанию получателя банк даже обязан организовать их доставку.

Для выплаты пенсий управлением заключены договора с такими банками: ПАО "Райффайзен Банк Аваль", ПАО «Государственный сберегательный банк Украины», ПАО КБ "Приватбанк", АБ"Укркомунбанк", ПАО АБ "Экспресс-банк".

Преимущества получения пенси через текущие счета в банках:

-                           получение пенси и оплата счетов может производиться с помощью пластикових карт, которые выдаются пенсионерам бесплатно;

-                           финансирование пенсий в банках осуществляется строго по датах выплаты с 4 по 24 число;

-                           с помощью пластиковой карты пенсию можно получить в любом отделении банка и в банкоматах на всей территории Украины;

-                           з текущего счета Вы имеете возможность снять только необходимую сумму. На остаток вклада начисляються проценты….

 Вы, как получатель пенсии, имеете право самостоятельно выбирать банк для открытия текущего счета и при необходимости поменять его. Консультации относительно перехода на банковское обслуживание пенсионеры могут получить как у специалистов управления (по телефону 3-25-20), так и непосредственно в банковском учреждении.

 

 

Кострова Н.В.

начальник отдела исполнения бюджета, бухгалтерского учета и контроля за использованием средств - главный бухгалтер.

 


Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі

 

         Адреса управління: 93300, Луганська обл., м. Попасна, вул. Шкільна, 2.

Постійно діючі 2 «гарячі» телефонні лінії:

-          3-25-20 – питання щодо пенсійного забезпечення;

-          3-18-56 – питання щодо сплати єдиного внеску.

 

 

Графік

 

особистого прийому громадян

 

керівниками  управління

 

№ п/п

Прізвище, ім'я,

по - батькові

Посада

Дні тижня

Година прийому

№ кабінету

1

Лядовська Світлана Василівна

начальник управління

вівторок

8.00-17.00

№24

2

Шашкова Тамара Олексіївна

перший заступник начальника управління

понеділок

8.00–17.00

№28

3

Дубіна Олена Олександрівна

заступник начальника управління – начальник відділу з призначення пенсій

середа

8.00- 17.00

№9

4

Николенко

Ірина Василівна

начальник відділу

з виплати пенсій

четвер

8.00–17.00

№3

5

Лобода Валентина Іванівна

начальник відділу персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж

п'ятниця

8.00–16.00

№29

 

П'ятниця – прийом документів для призначення пенсій від уповноважених посадових осіб підприємств, установ, організацій.

Субота – відповідно до графіку чергування з 9.00 до 15.00.

Інваліди Великої Вітчизняної війни, Герої Соц. праці, Герої Радянського Союзу, Герої України та жінки, яким присвоєне почесне звання "Мати-героїня"  приймаються позачергово.

 

         Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області є підвідомчою організацією головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області.

 

            Станом на 1 жовтня 2011 року чисельність працівників управління становить 46 чоловік, яким з 1998 року керує Лядовська Світлана Василівна.    

 

          Перший заступник начальника управління – Шашкова Тамара Олексіївна

            Для виконання покладених завдань в управлінні створені відділи:

            Відділ обліку надходження платежів. Очолює – заступник начальника управління – начальник відділу Остановська Наталія Іванівна;

            Відділ з призначення пенсій. Очолює – заступник начальника управління – начальник відділу Дубіна Олена Олександрівна;

            Відділ з виплати пенсій. Очолює начальник відділу Николенко Ірина Василівна;

            Відділу персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж. Начальник відділу -  Лобода Валентина Іванівна;

            Відділ виконання бюджету, бухгалтерського обліку та контролю за використанням коштів. Очолює – начальник відділу – головний бухгалтер Кострова Наталія Володимирівна;

            Юридичний сектор. Завідувач сектора – Ніконов Дмитро Валерійович;

            Сектор кадрового забезпечення та організаційно - інформаційної роботи. Завідувач сектора – Глущенко Ірина Володимирівна.

            Станом на 01.10.2011 року в Попаснянському районі перебуває на обліку 14055 пенсіонерів, 11000 працюючих громадян. Співвідношення кількості пенсіонерів до кількості працюючих складає 128 відсотків. Із загальної кількості пенсіонерів працюють на підприємствах району 2150 осіб.

            На обліку в управлінні значиться 1489 страхувальника, в тому числі 269 юридичних осіб та 1220 фізичних осіб.

 

        

 


Довідка

 

про стан розрахунків платників з управлінням Пенсійного фонду України

 

в Попаснянському районі та питання збільшення доходів

 

за рахунок легалізації заробітної плати

 

 

Головним результатом роботи за 4 місяці поточного року є забезпечення виконання плану надходжень доходів на 103,1%. Середньомісячний розмір заробітної плати по району складає 2201,39 грн. Надходження від одного працівника в місяць від юридичних осіб – 774,89 грн.

Потреба на виплату пенсій та грошової допомоги за 4 місяці поточного року склала 68,0 млн. грн. або на 7,1 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року (за 4 місяці 2010 року – 60,9 млн. грн.). Середньомісячна потреба на виплату пенсій склала 17,0 млн. грн. Забезпеченість виплати пенсій власними коштами склала 66,6%.

Борги по страховим внескам мають 29 суб’єктів господарювання, з них юридичних осіб – 16. Станом на 01.04.2011 року борг по страховим внескам склав 1887,9 тис грн., в тому числі: недоїмка – 1725,2 тис. грн. або 91,4% в загальній сумі; нараховані штрафні санкції та пеня – 162,7 тис. грн. або 8,6%.

В загальній сумі заборгованості – 1385,6 тис. грн. або 73,4 % – це борги підприємств, по яких ініційовані справи про банкрутство або які вже визнані банкрутом. Найбільші з них:  ОДО «Попаснянський ВРЗ» – по даному підприємству рішенням господарського суду Луганської області від 11.01.2010 розпочата процедура банкрутства. Борг Попаснянського ВРЗ перед ПФУ складає 1241,3 тис. грн.

Борг економічно активних підприємств складає 482,8 тис. грн. або 25,6% в загальній сумі боргу. Значне зростання заборгованості по економічно активним підприємствам допустили наступні підприємства – Нижнянське сільпо, ВАТ «Червоне привілля», КП «СПИ», КП «Комунальник».

Управлінням ПФУ проводилась робота по зниженню недоїмки:

-          проведено 6 перевірок підприємств, в тому числі підприємств-боржників 1 перевірка, за результатами якої накладено адміністративний штраф на суму 0,4 тис. грн.;

-          проведено 3 засідання комісії при райдержадміністрації, заслухано 11 керівників;

-          направлено 29  вимог боржникам на суму 1406,4 тис. грн., в ДВС направлено 20 вимог на суму боргу 1643,3 тис. грн., надійшло коштів всього на суму 1858,0 тис. грн., в тому числі від ДВС – 219,1 тис. грн.;

-          з метою стягнення в судовому порядку заборгованості за звітний період подано 1 позовну заяву на загальну суму 83,5 тис. грн., у т.ч. на заборгованість за списком №1 та за списком №2 – на суму 83,5 тис. грн.; по страхових внесках – 0 тис. грн.;

-          на виконанні в органах ДВС знаходиться судових рішень на суму 359,2 тис. грн.;

-          відсоток охоплення заходами боргу по управлінню складає 100%;

-          щомісячно доводяться списки боржників в районну прокуратуру для прокурорського реагування.

Протягом 3 місяців 2011 року управлінням проводилась певна робота щодо легалізації заробітної плати. Були вжиті наступні заходи:

-          розповсюджуються буклети з інформацією щодо соціальних ризиків громадян, які не легалізують свою зайнятість та отримують заробітну плату неофіційно (38 буклетів);

-          розміщена відповідна інформація в сільських та селищних радах, центрі зайнятості, паспортному столі, автобусних зупинках, установах банків (13 шт.);

-          зроблено виступи на місцевому радіо 24.01.2011 – «Легалізація заробітної плати – спільна мета», 17.02.2011 – «Зарплата тіньова – пенсія нульова»;

-          щомісячно до ДПА надається інформація по підприємствах, які виплачують зарплату у меншому ніж мінімальний або мінімальному розмірі (виходячи зі звітів платників);

-          проводиться обмін інформацією з ДПА з приводу виявлення неоформлених найманих працівників;

-          проведені спільні перевірки з інспектором праці на підприємствах – ЖКО та ТОВ «ПСЗ». На керівника ТОВ «ПСЗ» накладено адміністративний штраф;

-          до територіальних органів інспекції праці направлені матеріали по 132 платникам;

-          проведені 3 зустрічі в трудових колективах: 30.03.2011 – ЗОШ №1, ВАТ «Червоне Привілля», КП «Комунальник».

 

 

Начальник управління                                                                       С.В. Лядовська

Пенсійного фонду України

в Попаснянському районі


Інформація управління Пенсійного фонду  України

 

в Попаснянському районі щодо обговорення Пенсійної реформи для розміщення на сайті Попаснянської районної державної адміністрації у розділі «Соціальна сфера» - «пенсійне забезпечення»

 

 

 

 

 

29.04.11                                                                                         г. Попасная

 

         Законопроект о пенсионном реформировании обсуждается в обществе около 4-х месяцев. В настоящее время проходит второй этап общественного обсуждения пенсионной реформы.

         Главной целью обсуждения является разработка оптимального варианта законопроекта, который будет учитывать интересы всего общества. При этом очень важно, что общественное обсуждение не свелось только к информированию общества о содержании и особенностях реформы, оно предоставило нам возможность обратной связи: ценные предложения, поступившие от граждан обязательно будут учтены.

         Основными недостатками действующей пенсионной системы является, в частности, выплата минимальной пенсий независимо от страхового стажа и уплаченных взносов; различие в размерах пенсий, назначенных в разные годы, при одинаковых страховом стаже и коэффициенте заработка. Кроме того, Пенсионный фонд сегодня осуществляет несвойственные ему как страховому фонду расходы( доплаты к минимальному размеру пенсии при отсутствии минимально необходимо страхового стажа у мужчин 25 лет, у женщин – 20 лет, досрочные пенсионные выплаты по возрасту на льготных условиях и по выслуге лет застрахованным лицам, занятым на работах с особыми условиями труда, возмещение которых не предусмотрено действующим законодательством.

Одной из ключевых проблем пенсионной системы является  наличие дефицита средств бюджета фонда, который покрывается за счет государственного бюджета.

Дефицит бюджета фонда согласно Закона Украины на 2011 год установлен на уровне 17,75 млрд. грн. Наше управление в среднем ежемесячно собирает около 8,5 млн. грн., а выплачивает более 16,8 млн.грн. Процесс старения в Украине не стоит не месте, а пенсионный возраст у нас один из наиболее низких в мире. На десять плательщиков пенсионных взносов в Украине приходится девять пенсионеров. В нашем районе соотношение работающих и пенсионеров 1,0 к1,4, т.е. численность пенсионеров превысило численность работающих. Если мы ничего не будем делать, то к 2050 году (по прогнозным расчётам) количество пенсионеров превысит количество плательщиков взносов на 25%.

 

Поэтому нужно с чего – та начинать. Благодаря реформированию  пенсионной системы нам удастся, пускай со временем, достичь заметных положительных результатов; обеспечить справедливую систему распределения пенсионных средств, создать для людей возможность накапливать пенсии, учитывая собственные доходы; стабилизировать пенсионную систему.  

 

В законопроекте о пенсионной реформе для тех лиц, которые уже на пенсии, сохранены действующие условия установления размеров пенсий и их перерасчета.

Все нововведения будут касаться тех людей, которым пенсии будут назначены уже по новому закону.

По новому законодательству предполагается повышение с пяти до пятнадцати лет минимально необходимого страхового стажа для  начисления пенсии по возрасту.

Повышение минимального  стажа справедливое требование. Сами подумайте, согласно закона о пенсионном страховании лицо может иметь право на пенсию по возрасту при наличии страхового стажа пять лет. А минимальный размер пенсии по возрасту назначается при наличии 25 лет стажа для мужчин и 20 лет для женщин. Размер одинаковый – минимальный, а разница в отработанных годах большая.

Пенсионная реформа повышает пенсионный возраст для женщин до 60 лет

Если женщина будет работать дольше, она сможет заработать себе более высокую пенсию. Смотрите, сегодня средняя пенсия мужчин составляет 1327 грн., а женщин – 872 грн. разве разница не заметна? И кстати, сразу же после принятия закона никто выходить на пенсию в 60 лет не будет. Повышение возраста будет осуществляться постепенно, на протяжении 10 лет  А за то, что будет повышен возраст, предусматривается компенсационное мероприятие; за каждый год отсрочки выхода на пенсию женщины будут получать компенсацию- 5% от суммы пенсии. Таким образом, за пять дополнительных лет пенсия возрастет на 25%.

Предполагается также увеличить нормативный страховой стаж для назначения пенсий по возрасту в минимальном размере для женщин и мужчин до 30 и 35 лет соответственно.

На сегодняшний день средний страховой стаж как для  мужчин так и для женщин составляет фактически 37,6 лет. Если молодой человек идет работать сразу же после окончания высшего учебного заведения в 21-22 года, то до достижения им 60 лет страховой стаж составит 38-39 лет. Кроме того, если опираться на опыт других стран, то, к примеру, в Австрии и Бельгии для назначения пенсии мужчине и женщине необходимо иметь 45 лет (кстати, минимальный стаж в Австрии составляет 15 лет. А в Бельгии – 35 лет), в Японии мужчинам и женщинам необходимо иметь по 40 лет стажа, в Индонезии, Испании и Германии по 35 лет стажа, в Аргентине, Великобритании, Литве, Молдове и Швейцарии по 30 лет стажа. Как видите, в Украине планируется установить не самый большой стаж.

Как изменятся условия выхода на пенсию госслужащих?

Законопроектом предусмотрено, что граничный возраст пребывания на госслужбе будет 62 года для мужчин и 60 лет для женщин. Пенсионный возраст для мужчин планируется повысить с 2013 года.

Право на получение пенсии госслужащих будут иметь лица:

- которые достигли установленного законодательством вышеуказанного пенсионного возраста, при наличии страхового стажа для женщин – 30 лет, для мужчин – 35 лет, в том числе стажа госслужбы – не менее 10 лет, и которые на время достижения пенсионного возраста работали на должностях госслужащих.;

- лица, которые имеют не меньше 20 лет стажа работы на должности, которая относится к категориям должностей госслужащих – не зависимо от места работы на время достижения пенсионного возраста.

В соответствии с законопроектом пенсия госслужащим будем назначена в размере от 70 до 80 % от суммы их заработной платы, на которую начисляются страховые взносы на общеобязательное государственное пенсионное страхование. А лицам, которые на время обращения за назначением пенсий, не являются госслужащими – в размере 80 % заработной платы работающего государственного служащего соответствующей должности и ранга за последним местом работы на государственной службы. В ходе обсуждения внесено предложение оставить для 5-7 категории назначение пенсии от 80 до 90% заработной платы.

Выплату специальных пенсий (госслужащим, научным работникам, депутатам, работникам органов прокуратуры и суда, органов местного самоуправления, журналистам) за период работы предусматривается осуществлять в размере трудовой пенсии. После увольнения с работы выплата пенсии будет осуществляться в размерах, определённых специальными законами.

Кроме того, правительство стремиться уменьшить разрыв между минимальным и максимальным размером пенсии. Около 4 тыс. лиц в Украине получают пенсии размером свыше 10 тыс. грн. В то время, когда средняя пенсия. Украине составляет 1152 грн., в Попаснянском районе – 1145 грн. В частности максимальный размер предлагают установить на уровне 12 прожиточных минимумов для лиц, утративших трудоспособность. Обсуждаются вопросы относительно установления максимума на уровне 10 минимальных пенсий. Пенсии, которые были назначены до вступления в силу нового законодательства, будут выплачиваться в прежних размерах. Но предполагается, что пенсии, превышающие уставленный законом максимальный размер, не будут индексироваться или повышаться в случаях, предусмотренных законодательством

Условия назначения пенсий по выслуге лет бюджетникам остаются неизменными. В Законопроекте рекомендуется установить для учителей, врачей, работников культуры выплату денежной помощи при выходе на пенсию после достижения пенсионного возраста в размере 10 размеров пенсий.

Благодаря  реформированию пенсионной системы нам удастся, пускай со временем, достичь заметных положительных результатов: обеспечить справедливую систему распределения пенсионных средств; создать для людей возможность накапливать пенсии, учитывать собственные доходы, стабилизировать пенсионную систему.

 

 

 

Підвищення пенсійного віку: що раніше, то краще
Одне з найбільш дискусійних питань, які необхідно вирішити в рамках пенсійної реформи в Україні, - це питання, коли люди можуть виходити на пенсію.
Загальновстановлений пенсійний вік – це термін, який означає вік, з якого люди можуть починати отримувати державну пенсію, якщо вони не отримали травму, яка спричинила втрату працездатності. Для українських чоловіків загальновстановлений пенсійний вік – 60 років, а для жінок – 55 років. Але загальновстановлений пенсійний вік також впливає на інших учасників пенсійної системи. Наприклад, особи, які працюють на посадах за Списком №1, можуть вийти на пенсію щонайменше на 10 років раніше загальновстановленого пенсійного віку, а саме: чоловіки у 50 років, а жінки у 45. Ті, хто працюють на посадах за Списком №2, можуть вийти на пенсію на 5 років раніше загальновстановленого пенсійного віку.
Іноді люди кажуть, що це дискримінація, коли різний пенсійний вік для чоловіків та жінок. Існує, ще одна думка, що пенсійна система упереджена щодо жінок. Саме з цієї причини за старої системи при розрахунку розміру пенсії за віком була закладена різна ціна одного року страхового стажу для чоловіків та жінок. Жінки отримували 2,75% відкоригованої останньої заробітної плати за кожний з перших 20 років страхового стажу, а чоловіки за кожний з перших 25 років роботи – 2,25% відкоригованої останньої заробітної плати. Але нова система передбачає однакову величину оцінки одного року страхового стажу для чоловіків та жінок.
Ще одне питання, яке стосується жінок, це те, що вони часто мають перериви у страховому стажі по догляду за сім’єю. Хоча формула розрахунку пенсії враховує певні моменти, але вона не може врахувати всіх нюансів. І, загалом, жінки мають нижчий розмір заробітної плати, ніж чоловіки.
Усі вищезгадані фактори у поєднанні з пенсійним віком 55 років, тобто страховий стаж для жінок на 5 років менший, ніж для чоловіків, загалом означають, що розмір пенсії для жінок буде набагато нижчий, ніж для чоловіків.
Міжнародна практика свідчить, що:
·     існує дуже мало країн, в яких пенсійний вік для чоловіків та жінок різний; а також
·     існує дуже мало країн, які не планують підвищувати пенсійний вік для чоловіків та жінок.
Тому, усі дискусії з питань пенсійного віку в Україні стосуються двох питань – чи повинні чоловіки та жінки мати однаковий пенсійний вік, і чи потрібно підвищувати їхній пенсійний вік.
Як усім відомо, статистика може бути ненадійною. І це так само стосується певних статистичних даних, які ви чуєте про те, яка тривалість життя людей в Україні.
Насправді, що стосується пенсій, є тільки одна доречна міра тривалості життя. Це те, як довго живе особа після досягнення пенсійного віку. На жаль, коли мова йде про пенсійний вік, дуже часто вживається інший показник тривалості життя. Це тривалість життя від народження. Це те, як довго живе дитина, а не особа, яка досягла пенсійного віку.
Звичайно, що показник тривалості життя від народження буде нижчим. Жінки та новонароджені помирають під час пологів або невдовзі після пологів, молоді чоловіки, які керують автомобілем, мають звичку гинути, потрапляючи в ДТП. Але як тільки ми досягаємо пенсійного віку, ці фактори більше не існують, тобто багато факторів, які стають причинами смерті молодих людей, більше не впливають на розрахунок тривалості життя осіб похилого віку.
Хоча в Україні різниця між показниками тривалості життя від народження та тривалості життя при досягненні пенсійного віку невелика.
Наприклад, за статистичними даними середня тривалість життя від народження для чоловіків та жінок в Україні збільшилась з 66,5 в 2003 році до приблизно 68,25 в 2009 році. Для чоловіків середня тривалість життя від народження – 62,37, а для жінок – 74,5. Для чоловіків цей показник є достатньо низьким, і тому ми часто чуємо, що якщо підвищити загальновстановлений пенсійний вік для чоловіків до 65 років, то більше половини чоловічого населення буде сплачувати внески на соціальне страхування, але не буде доживати до отримання виплат із системи.
Але, як наголошувалось вище, тривалість життя від народження не є адекватною мірою того, як довго особа буде отримувати пенсію. Цифра, яку необхідно в даному випадку використовувати, - це
 
тривалість життя особи, яка досягла віку 60 років (або 55 років для жінок).
За даними Науково-дослідного інституту праці та зайнятості населення Міністерства праці та соціальної політики України, ці цифри на сьогодні складають 14,7 років для чоловіків і 23,4 роки для жінок. Це означає, що жінка, яка досягне 55 років, в середньому доживе тільки до 78,4 років. Для чоловіків ця цифра не набагато гірша. Вони в середньому проживуть 14,7 років, але, якщо врахувати, що вони пізніше на 5 років, ніж жінки вийдуть на пенсію, вони в середньому доживуть до 74,7 років.
Згідно прогнозів даного інституту, у 2050 році, коли всі сьогоднішні працівники стануть пенсіонерами, жінки в середньому будуть доживати до 80,8 років, а чоловіки в середньому до 77,1 років.
Звичайно, що це вагомі аргументи на користь підвищення пенсійного віку як для чоловіків, так і для жінок – можливо повільними темпами протягом прийнятного періоду. Наприклад, у Великій Британії обидві політичні партії хочуть підняти пенсійний вік до 70 років. Єдина різниця полягає в тому, скільки часу на це піде. Одна партія хоче це зробити протягом 20 років, а інша - негайно.
Неможливо вже більше відтягувати – все одно у певний момент у найближчому майбутньому Верховній Раді прийдеться прийняти той факт, що треба підвищувати пенсійний вік. Якщо ми зараз почнемо це робити, ми зможемо поступово підвищити пенсійний вік, а це означає більш плавний перехідний період. Відкладання підвищення пенсійного віку на довгий час означає, що робити це прийдеться за більш короткий термін, а це в свою чергу означає більш суворий перехідний період.

Актуальний коментар. Мінпраці незабаром внесе на повторний розгляд уряду Концепцію пенсійної реформи - перший заступник міністра Павло Розенко

Міністерство праці та соціальної політики України протягом місяця планує внести на повторний розгляд уряду Концепцію подальшого проведення пенсійної реформи в Україні. Про це сказав перший заступник міністра Павло Розенко. Він поінформував також, що цей документ був доопрацьований із урахуванням пропозицій, які надійшли від зацікавлених міністерств і відомств, соціальних партнерів та науковців. Найближчим часом він буде надісланий їм на погодження.
За словами урядовця, метою Концепції подальшого проведення пенсійної реформи в Україні є системне пенсійне реформування. Воно передбачає, по-перше, запровадження дієвого механізму зростання пенсій з урахуванням подорожчання споживчих товарів і послуг та підвищення показника середньомісячної заробітної плати. А, по-друге, - впровадження в пенсійній системі накопичувальної складової.
Це, на думку Павла Розенка, дасть змогу примножити пенсійні внески громадян та передати накопичений капітал у їх власність з правом його успадкування, а також підвищити індивідуальну зацікавленість громадян у сплаті страхових пенсійних внесків (кожен накопичує для себе); формувати джерела довгострокових інвестиційних ресурсів для національної економіки; запобігати зростанню фіскального навантаження на роботодавців в частині соціальних нарахувань на фонд оплати праці.
Перший заступник міністра також повідомив, що з метою обгрунтування основних положень Концепції Науково-дослідним інститутом праці та зайнятості населення Мінпраці, Пенсійним фондом України, Інститутом демографії та соціальних досліджень НАН України були проведені фінансово-економічні розрахунки стану пенсійної системи на перспективу.
Зокрема, нині опрацьовується кілька варіантів запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування. Наприклад:
- запроваджувати обов'язкову накопичувальну пенсійну систему з 2010-2011 років, оскільки запровадження перерахунку частини страхових внесків до Накопичувального пенсійного фонду з 2009 року, як це визначено у відповідному законопроекті, що перебуває на розгляді у Верховній Раді України, є ризиковим;
- учасниками ІІ рівня пенсійної системи визначити осіб, яким на дату запровадження перерахування частини страхових внесків до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування не виповнилося 25 років (чисельність таких осіб в 2010 році становитиме 2,5 млн) або яким на вказану дату не виповнилося 40 років (їх чисельність у 2010 році становитиме 8,7 млн осіб);
- при запровадженні накопичувальної системи пенсійного страхування для 25-річних осіб розмір страхового внеску встановити на рівні 7% від заробітної плати (майже 5 млрд грн у 2010 році);
- при запровадженні накопичувальної системи пенсійного страхування для 40-річних осіб розглядались такі варіанти розміру страхового внеску:
на рівні 2% від заробітної плати (у 2010 році буде залучено майже 5 млрд грн);
у рік запровадження перерахування страхового внеску до ІІ рівня пенсійної системи встановити розмір страхового внеску на рівні 2% зі щорічним його підвищенням на один відсоток до 7% від заробітної плати ( в 2010 році - майже 5 млрд грн, а через п'ять років протягом 2015 року буде залучено майже 50 млрд грн);
на рівні 7% від заробітної плати ( майже 17 млрд грн у 2010 році).
Проект Концепції також передбачає надання учаснику ІІ рівня пенсійної системи права обирати недержавні пенсійні фонди для сплати обов'язкових страхових внесків з початку запровадження цієї системи. Крім того, для розвитку системи добровільних пенсійних накопичень проект містить такі положення, як удосконалення законодавства, що регулює діяльність акціонерних товариств, та законодавства з питань недержавного пенсійного забезпечення в частині надійності зберігання й накопичення пенсійних коштів, захисту їх від ризиків.
"При доопрацюванні проекту Концепції враховувались рекомендації вітчизняних та іноземних фахівців у сфері пенсійного реформування", - зазначив Павло Розенко.

Пенсійна реформа буде завершена у 2017 р.

Уряд планує завершити пенсійну реформу у 2017 році.
Про це йдеться у концепції подальшого проведення пенсійної реформи, ухваленій урядом і оприлюдненій на сайті Кабміну.
Згідно з документом, "удосконалення пенсійної системи та подальше проведення пенсійної реформи здійснюватиметься за напрямами забезпечення стабільного функціонування пенсійної системи, забезпечення соціальної справедливості у солідарній пенсійній системі".
Також серед напрямів визначено "формування ефективної, надійної системи недержавного пенсійного забезпечення; удосконалення та спрощення механізму функціонування та забезпечення зрозумілості пенсійної системи для громадян і роботодавців; забезпечення громадського контролю за функціонуванням Пенсійного фонду; уніфікація пенсійного законодавства".
На першому етапі (2010-2013 роки) передбачається вжити заходів, зокрема, до запровадження дієвого механізму підвищення пенсій шляхом удосконалення механізму їх індексації з метою усунення диспропорцій у розмірах пенсій, призначених у різні роки.
Крім того, це забезпечення диференціації розміру мінімальної пенсійної виплати залежно від страхового стажу та інше.
На другому етапі (2014-2017 роки) передбачається, зокрема, завершити підготовку до запровадження обов'язкової накопичувальної пенсійної системи та здійснити її поетапне запровадження, забезпечити рівноправність громадян в пенсійній системі шляхом запровадження єдиних правил призначення пенсій.
Також планується здійснити поступовий перерозподіл страхових внесків між найманими працівниками та роботодавцями з одночасним запровадженням механізму гарантованого компенсуючого підвищення заробітної плати найманому працівникові та інше.
Очікується, що реалізація концепції дасть змогу забезпечити, зокрема, фінансову стабільність пенсійної системи, конституційний рівень пенсійних виплат і дотримання положень Європейського кодексу соціальногозабезпечення.
Також очікується запровадження справедливого механізму зростання пенсійних виплат, створення справедливої, прозорої пенсійної системи, впровадження обов'язкової накопичувальної пенсійної системи та інше.


 

ПЕНСІЙНИЙ ВІК В ДЕЯКИХ ЗАХІДНИХ КРАЇНАХ 
 

КРАЇНИ
ПОТОЧНИЙ ПЕНСІЙНИЙ ВІК
ЗАПРОПОНОВАНА ЗМІНА
Корея
60
65 до 2013 року
Чеська Республіка
62
65 до 2030 року
Японія
62
65 до 2013 року
Угорщина
62
69 до 2050 року
Австралія
65
 
Австрія
65
 
Канада
65
 
Данія
65
67 до 2027 року
Фінляндія
65
 
Франція
65
 
Німеччина
65
67 до 2029 року
Італія
65
 
Ізраїль
65
67 до 2015 року
Мексика
65
 
Нідерланди
65
67 до 2011 року
Іспанія
65
 
Швейцарія
65
 
Велика Британія
65
68 до 2046 року
Сполучені Штати
66
67 до 2027 року
Ірландія
66
 
(Джерело: Міжнародна фінансова консалтингова компанія Mercer, ОЕСР )

 
 
||
Попаснянська районна державна адміністрація
93300, Україна, м. Попасна, пл.Леніна, 2
Тел. (06474) 3-16-44, факс 3-16-44
Веб-сайт: http://pps.loga.gov.ua
E-mail: poek@ukr.net
У разі використання матеріалів сайту посилання на old.pps.loga.gov.ua є обов'язковим.
Відповідальний за розміщення інформації: Попаснянська РДА